sevilla-santiago.reismee.nl

Rustdag Salamanca

Rustdag Salamanca.

Gisteravond na een hapje gegeten te hebben zijn we nog even Salamanca gaan verkennen. Een prachtig oud gedeelte met een plaza major waar veel steden in Spanje jaloers op zijn. Veel studenten genieten van dit plein om er te flaneren of gewoon om lekker op de grond te zitten en bij een lichtschow en heerlijke muziek van de avond cq nacht te gieten bij heerlijke temperaturen. Vandaag hebben we de stad verder verkend en hebben de kathedraal bezocht welke in de 12 de eeuw is gebouwd. De pracht en praal van binnen doen je versteld staan wat er allemaal in die tijd verwezenlijkt is, waarbij je wel eens afvraagd hoe dat in die tijd en onder welke omstandigheden moet zijn gebeurd. Verder is de universiteit gevestigd in de vele prachtige oude gebouwen welke deze stad rijk. Na een heerlijke wandeling door het park en langs de rivier zijn we weer in het hotel om onder de airco bij te komen van wat wij allemaal hebben gezien en om ons voor te bereiden voor onze volgende fietsdag.

Gr

J-j-r-m

Gonnie

Jo leuk wat je allemaal vertelt!
En wat mooi is het daar !En wat een prachtige Karhedraal zeg ! Wat is dat genieten voor jullie zeg ! Goed te zien ook aan die leuke foto van Jeanette en Miranda!! Ik verheug me steeds meer op je verslag!!!?

Wminy

Ja daar moet ik Gonny gelijk in geven , het is steeds een mooi verslag en ook mooie foto's. Veel plezier nog