sevilla-santiago.reismee.nl

Nog eendagsvlieg te gaan

Nadat gisteren de temperatuur nog in de middag was opgelopen naar een bescheiden 31gr hebben we na een heerlijk diner en een zwoelenacht vandaag onze konninginnerit aanvaard. De zon was weer aanwezig en omdat het vandaag een lange en zware rit zou worden waarbij de temperatuur in de middag opgelopen was naar 37gr was het dus afzien. Ramon heeft zo'n 10 bidon verslonden om het vocht enigszins op peil te houden. Jeannette was de enige varstandige in het peleton om de zwaarste beklimmingen over te slaan en in de volgauto van Miranda is gestapt. Er waren vandaag beklimmingen van 40km lengte met af en toe een kleine afdaling erin. Voor de kenners onder ons was de rit van vandaag 113km met 1732 hoogtemeters waarbij het stijgingspercentage opliep tot 12%. Ramon is in deze tocht de onbetwiste bergkoning wat ook wel aan zijn frele lichaamsbouw is te zien. Afgetraint tot en met begint hij de contouren te krijgen van Contador. Onderweg hebben we nog Italianen op de fiets ontmoet die we enkele dagen geleden ook al ontmoet hadden. Altijd leuk om deze mensen nog eens te ontmoeten. Ook zien we weer de eucalyptus bomen welke in deze streek veelvuldig voorkomen. Deze bomen cq struiken zijn er mede oorzaak van van de enorme branden welke in Portugal hebben gewoed. Voor morgen een korte etappe naar Santiago.

Gr j-j-r-m

Math

Wat een topprestatie zijn jullie aan het leveren.
Mogen we straks nog met jullie meefietsen?
Geniet er morgen van!

rené

geniet nog van de komende dagen, volgende week weer alles vlak..

Toon en Joke

Ook morgen nog veel fietsplezier en een behouden tocht en aankomst,
gr.

Gonnie

Wat een afzien! Bijna twee kilometer omhoog rijden wat een prestatie !Goed dat Jeanette de volg auto genomen heeft!
Die wazige foto is dat de smog of de brandlucht horizon?
Fijne laatste dag morgen !lieve groet Gonnie

Gerty

wat een geweldige tocht hebben jullie gemaakt
heel erg leuk omte lezen en de foto´s te zien. voor morgen nog een mooie laatste etappe naar S antiago geniet er van de aankomst en maak er nog een leuke dagen van.

Miny

Nu voor de laatste dag nog veel plezier met fietsen en gelukkig minder zwaar.
Groetjes van ons twee

Lou

niet forceren die laatste dag, jullie gewicht zal wel gedaald zijn, kom je nieuwe kleren aan het kopen, ga straks genieten van deze tocht wat jullie samen hebben gedaan.