sevilla-santiago.reismee.nl

Op weg naar Galicie

Vanmorgen de berichten door gekregen van de bosbranden in Portugal waar 26 doden zijn te betreuren. We hebben gisteren in de verte de waas van rook gezien waarbij we niet konden bevroeden van de ramp wat zich op dat moment daar vertrok. Verschrikkelijk. Enfin vanmorgen weer vertrokken vanuit Portugal richting Spanje op weg naar Pueblo de Sanatoria langs het dal van de Tera. 15km ten noorden hiervan ligt het grootste natuurlijke bergmeer van Spanje. Helaas zijn we niet hierlangs gefietst anders had een duik hierin niet misstaan met deze voor ons welbekende hitte die nog steeds in Spanje heerst. Ipv een duik hebben we weer een paar beklimmingen moeten doen waarbij het zweet ons lichaam via de zwaartekracht van boven naar onderen via de bekende naden verliet. Drinken aanbevolen. De bergen rijken hier tot ruim 1300mtr hoogte. Het voordeel van bergop is natuurlijk als beloning bergaf en dat hebben we dan ook met volle teugen genoten. Ramon heeft hier zijn pr bijgesteld. Verderop hebben we een paar bergpassen via tunnels doorsneden en via de laatste tunnel A Canada zijn we nu in Galicie aanbeland. Hier is de keltische invloed merkbaar met hun eigen taal. Voor nu is het douchen en met nog 3 fietsdagen begint het op te schieten met onze fietstocht naar Santiago de Compostela.

Gr j-j-r-m

Gerty

gelukkig begint het op te schieten want met de hitte is het toch echt geen pretje lijkt me.

Tom Pierik

Succes weer allemaal

Lou

drink genoeg, denk aan cup of soep 'n tussendoortje, enkele dagen fietsen en dan goed uitrusten, geniet van de natuur maar ook van elkaar, Riny vond het leuk dat je had gebeld, als het fietsen stopt bij jullie dan is woensdag de operatie voor Riny.

paul en monique

Een PR voor Ramon??
Hoe hard ging hij naar beneden dan???