sevilla-santiago.reismee.nl

Salamanca

Het dorp waar wij gisteren waren is een van de mooiste dorpen van Spanje. Opvallend hier zijn de extra halve deuren voor de voordeur. Enerzijds om bescherming voor de sneeuw maar anderzijds om de slachters bescherming te bieden van het opgedreven vee uit de bergen dat door het dorp gejaagd wordt voordat het geslacht wordt. Enfin vandaag zijn wij het hoogste punt van onze tocht over gegaan ( ruim 1100mtr hoogte). Wij zijn terecht gekomen in een golvend landschap met prachtige kleine dorpen. Grote keien sierden het landschap en plaatsen waar graniet gewonnen wordt. Later zijn aanbeland op het plateau van Salamanca en tijdens een prachtige afdaling zagen wij de kathedraal van Salamanca al liggen. De omgeving is na het frisse groen van de bergstreek weer erg bruin en dor geworden. Na nog enkele km gefietst te hebben zijn we weer in ons volgende hotel om ons voor te bereiden voor de rustdag van morgen. We zijn nu al over de helft . De temperatuur in Spanje blijft ruim 35 Gr met zo'n. Het blijkt dat Spanje recordtemparaturen voor juni heeft gemeten. Zo zie je maar dat wij op het juiste moment pieken.

Gr j-j-r-m

rené

groetjes voor jullie vieren uit de heugerstraat

Ankie

Geniet van jullie welverdiende rustdag! Lijkt me heel mooi daar!

Gonnie

Hallo jullie vier ,wat spannend en mooi wat je schrijft ,zo kunnen wij het heel goed mee beleven en ervan genieten !
De Kathedraal niet op de foto gezienn !

Gerty

goede morgen alle vier we wensen jullie een fijne rustdag toe, vandaag en bekijk dat leuke dorpje maar

Piet

Ik sluit mij ook aan bij de tekst van Gonny.
Het is daar inderdaad heel mooi! Ik hoop dat jullie de accu weer opgeladen hebben voor de verplaatsingen van de volgende dagen. Nog veel plezier voor jullie allemaal en geniet ervan! Groetjes!

Lou

Rustdag, heerlijk even uit puffen, nieuwe energie opwekken voor de komende dagen. succes verder